Penta chce drážní pozemky u Masaryčky za nižší cenu

Veronika Skálová Veronika Skálová
18. 10. 2011 14:20
Penta po svém vstupu do MSI požaduje snížení sumy z původních 900 milionů
Okolí Masarykova nádraží.
Okolí Masarykova nádraží. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Investiční skupina Penta stvrdila podpisem svůj vstup do společnosti Masaryk Station Investment (MSI) a nyní bude žádat po Českých drahách, aby slevily z původně dohodnuté ceny 900 milionů korun za pozemky v okolí pražského Masarykova nádraží.

Argumentuje tím, že původně plánovaná zastavěná plocha nebude tak velká, jak se počítalo.

"Je zřejmé, že na území nebude možné postavit 125 000 m2. Při stanovení plochy se počítalo například s tím, že dojde ke zrušení Masarykova nádraží. Dnes však víme, že nádraží se určitě rušit nebude, proto maximální dosažitelná hrubá podlažní plocha budov bude výrazně menší - bude to méně než polovina z původních 125 000 m2," uvedl Jan Hromádka, předseda představenstva Masaryk Station Development (MSD).

Penta získala v MSD podíl prostřednictvím svého vstupu do MSI, které má v developerské společnosti 66 procent.

Investiční společnost po vstupu Penty tvrdí, že je zavádějící stanovit celkovou hodnotu pozemků jen vynásobením čtverečních metrů  takzvanou tržní hodnotou pozemků v centru Prahy.

Podle nových propočtů bude po změně územního plánu možné využít z celého území jen asi jeden hektar stavebních pozemků, zbylou plochu zabere zeleň, silnice a další součásti infrastruktury.

"Hodnota pozemku pro developera se stanovuje podle toho, co a v jakém objemu je možné na pozemcích postavit, nikoliv pouhým násobkem celkové plochy a její ceny za metr čtvereční. Současný stav je takový, že valná část pozemků v okolí Masaryčky neumožňuje výstavbu z důvodů platného územního plánu a stavební uzávěry," dodal Hromádka.

Předkupní právo na pozemky v okolí Masarykova nádraží stanovuje smlouva, kterou roku 2004 uzavřely MSI, MSD a České dráhy.

 

Právě se děje

Další zprávy