Jak si s půdním bytem poradila designérka

Jak si s půdním bytem poradila designérka
Samotná ložnice půdního bytu potlačuje ostatní barvy na minimum. Základem zůstává šedo-bílá kombinace. Zatímco obývací pokoj je teplý a útulný, ložnice je minimalistická a chladná. Je také orientována na sever, takže umožňuje kvalitní relaxaci. Teplý pocit zajišťuje šedý huňatý celoplošný koberec a množství polštářů. Při řešení vestavěných skříní bylo jasné, že se bude jednat o sklo. Finální volba padla na Matelac, nikoliv Lacobel. "Matelac je matný, a tudíž vzbuzuje jemnější, 
teplejší, sofistikovanější dojem než ultramoderně lesklý Lacobel," vysvětluje Dorotea. Barevná skladba skříně pokračuje ve schématu bílá, tmavě šedá a světle šedá. Asymetrický tvar vestavěné skříně kopíruje tvar stěny, čímž vzniká zajímavý dojem, který si s prostorem neprotiřečí.
"Vzhledem k tmavě hnědé podlaze, která evokuje eleganci a vyžaduje větší podíl dalších tmavých barev, bylo jasné, že celkové řešení bytu bude tmavší, a primárně byla eliminována bílá barva na nábytku, byť zadavatel by se jí nebránil," doplňuje designérka. 
Při volbě barevného schématu obývacího pokoje se řešení odvíjelo od pohovky - největšího zařizovacího prvku místnosti. Požadavek klienta zněl: chci neutrální a praktickou barvu; pokud se něco na pohovku vylije, nemělo by to být příliš vidět. "Nemá-li se jednat o kůži nebo alcantaru, je toto zadání poměrně komplikované. Nejlépe tomu odpovídají skrvnité hrubé textilie, které nejenže dodávají velkému zařizovacímu předmětu zajímavý vzhled, ale díky smísení vícero odstínů i maskují případné nečistoty," vysvětluje Dorotea.
Finální volba u pohovky tedy padla na tmavě šedou barvu, která je protkávána světle šedou, což vyvolává zrnitý efekt. Podle designérky obecně platí, že není úplně jednoduché zkombinovat hnědou (v tomto případě na podlaze) a šedou (na pohovce) tak, aby spolu vypadaly dobře. Základem úspěchu je, aby obě barvy měly podobný jas - byly stejně tmavé. Celé barevné schéma se pak tedy v obývacím pokoji muselo pohybovat v rozmezí mezi těmito dvěma barvami. 
Pro vizuálně plynulejší přechod mezi podlahou a pohovkou byl zvolen koberec, který obsahuje několik poloh hnědé barvy, včetně měděné, která barevné schéma do jisté míry rozzáří. Designérka ho doplnila vídeňskou roletou v měděné barvě, aby ozvláštnila jinak stylově nudný interiér a dodala mu nádech minulých časů. Stejně jako bazarová skříňka ve stylu Arts and Crafts.
Prostorovému uspořádání obývacího pokoje, který je rozlohou nevelký (cca 18 m2), bylo věnováno hodně přemýšlení. Cílem bylo zachovat co možná největší vzdušnost prostoru, a proto se při řešení nakonec ustoupilo od jídelního stolu a zůstalo pouze barové sezení. V obývacím pokoji také oproti jiným interiérům schází televize, která je nahrazena krbem na biopalivo. Televizi majitel bytu původně vůbec nevlastnil, a když si ji posléze pořídil, umístil ji provizorně do ložnice. Kuchyně, navazující na obývací prostor a umístěná proti oknu musela být kvůli ,,nepožírání" světla pojata ve světlé barvě. Na přání klienta zvolili nakonec bělený dub v kombinaci s tmavě hnědou pracovní deskou a s plochou mezi skříňkami, která celek spojuje s obývací částí místnosti.
Foto: DesignŠkola /časopis Domov
Věra Tůmová
3. 6. 2012 16:00

Zařídit půdní byt bývá oříšek. Neusnadní to ani situace, když je obyvatel zatím single, protože půdy bývají prostorově atypické. Majitel bytu na pražské Palmovce proto oslovil bytovou designérku Doroteu Landovou. Podívejte se na výsledek, který odborně okomentovala Vanda Jesenská z časopisu Domov.

 

Právě se děje

Další zprávy